BCD – Clubduik TODI op 22 februari 2023

De lente komt zo stilletjes dichterbij en hier en daar begint het te kriebelen om terug die formidabele onderwaterwereld te gaan verkennen. Maar, hoor ik sommigen al zuchten het water is toch nog redelijk koud om er zo maar in te plonzen. Niet getreurd, er bestaan oplossingen voor. Neen, het gaat niet om er een emmertje warm water bij te gieten maar wel om een duik te maken in warm water waar dan nog eens ontelbare subtropisch vissen in zwemmen. Een ideale gelegenheid om ons duikmateriaal uit de winterberging te halen en uit te testen. Zeker onze nieuwste bevertjes krijgen aldus de gelegenheid om in ideale omstandigheden hun eerste ervaringen op te doen.

Op woensdag 22 februari 2023 organiseert uw club een clubduik  in TODI, be-MINE 1, 3582 Beringen. We komen er samen om 18u45 in de inkomhal van dit indoor duikcentrum. De meeste leden van onze club kennen dit duikcentrum en doken er reeds verschillende malen. TODI is het eerste indoor snorkel- en duikcentrum in Europa waar bezoekers in optimale en veilige omstandigheden kunnen genieten van de wondere onderwaterwereld, tussen kleurrijke tropische zoetwatervissen en levensechte decorelementen. Een gigantisch duikbassin van 10 meter diep en 36 meter doorsnee, met meer dan 6.200.000 liter water en een temperatuur van 24°. En toch blijft het steeds een formidabele ervaring om er tussen die ontelbare, kleurrijke vissen rond te palmen. Voor zij die er nog nooit doken zal het zeker een unieke belevenis zijn en dit in ideale omstandigheden. Ook voor de fotografen en cineasten een gelegenheid om hun materiaal nog eens boven te halen en om nog eventjes te oefenen alvorens tijdens de vakantie er volop voor te gaan.

Dank zij één van onze instructeurs, Herman Hoornaert, kunnen we de prijs voor dit uitzonderlijk evenement drukken tot 35,00€ en moeten we deze duikstek NIET delen met andere duikers. Zo hebben we de kans om de ganse duiktank rustig te verkennen.

De betaling voor deze duik moet gebeuren via een storting op rekening van Bevers Castors Diving, BE81 4245 5009 7124 met vermelding TODI 2023 en het aantal deelnemende duikers.

Heb je enthousiaste familieleden, vrienden of kennissen die niet duiken maar wel al dit moois willen bewonderen al snorkelend ? Wel ook dit kan. Snorkelaars zijn eveneens welkom maar staan wel in voor hun eigen veiligheid. Zij betalen aan de club 15,00€.

Heb je nog geen volledige uitrusting of is je duikpak in de winter gekrompen of in herstelling ? Geen probleem, al het nodige kan je huren in TODI.

De keuken en cafetaria van het duikcentrum is slechts open tot 22u00. Zij die er willen een hapje eten doen dit dus best voor de duik.

Enkele praktische informatie :
TODI levert je voor deze duik een trimvest, het lood en een gevulde fles (in de prijs inbegrepen).
Wat breng je dus zelf mee :
– Je duikpak
– Je ontspanner(s), er zijn flessen met één en met twee aansluitingen
– Je computer
– Je ABC materiaal (bril, tuba en zwembadvinnen)
– Eventueel je camera of fototoestel
Handschoenen zijn NIET nodig en duikbotjes zijn VERBODEN.

Kijk gerust ook s op de website van TODI.

Wil je deelnemen aan deze formidabele indoor duik, schrijf je dan in met een mailtje naar duikschoolleider.bcdduikclub@gmail.com en dit voor zaterdag 18 februari 2023.