Clubactiviteiten 2021

Beste Bevers,

Na het positieve nieuws dat we misschien tegen de zomer gevaccineerd zullen zijn, kunnen we stilaan beginnen plannen !
Het voorjaar valt nog af te wachten, vanaf september zien we wel opnieuw meer perspectief voor onze normale clubactiviteiten.

Maar gezien de onzekerheden, kunnen we op dit moment nog geen georganiseerde exotische clubreis voor dit jaar inplannen.
Daarom stellen we voor om in september te Boulouris, Zuid-Frankrijk af te spreken, waar we in een gemoedelijke sfeer samen kunnen duiken, uiteraard met de nodige hapjes en tapjes achteraf ! 😊 Noteer alvast de datum : 11 tot 18 september. De volledige planning werken we nog verder in detail uit.

Hieronder alvast de planning van de events die we op vandaag in gedachten hebben voor 2021-2022. Deze planning is een aanvulling op de planning van de clubduiken. Weet dat we als bestuur deze planning zeer flexibel zullen bijsturen/aanpassen/aanvullen van zodra clubactiviteiten opnieuw toegelaten worden :
• mei 2021 : Hemelvaart, 13-16 mei : OSWE in camping Kreekoever
• augustus 2021 : 28-29/8 : OSWE Light
• september 2021 : 11-18/9 : Boulouris
• november 2021 : after-corona beverparty
• december 2021 : kerstduik
• januari 2022 : nieuwjaarsdrink
• februari of maart 2022 : clubreis naar een exotische bestemming
De Algemene Vergadering plannen we vóór de zomer, maar waarschijnlijk zal deze virtueel moeten doorgaan, info volgt. En de nieuwjaarsdrink houden jullie ook nog te goed !
Hebben jullie zelf nog een leuk idee, aarzel niet om het met ons te delen, via reply op deze mail.

Verder wat betreft onze reguliere duikkalender zitten we nog verveeld met het feit dat clubduiken niet toegelaten zijn. Volgens de huidige coronamaatregelen geldt overal de regel van VIER (toegelaten voor outdoor bijeenkomsten en activiteiten), dus 2 duikparen. We hebben zo individueel Vodelée kunnen boeken (met dank aan een geduldige echtgenote van een bestuurslid) voor 18 personen op zaterdag 23 januari, alvast een klein succes ! Verder hebben we op dezelfde manier kunnen boeken voor 20 februari en 20 maart. En in functie van de aanvragen zorgen we dat iedereen zijn beurt krijgt. Inschrijven kan via een email naar de duikverantwoordelijke van dienst op beide duiken, onze duikschoolleider Gilbert duikschoolleider.bcdduikclub@gmail.com.

We hebben al vermeld we het ganse jaar toegang tot de Nekker hebben en we wachten op nieuws wanneer we een eerste keer kunnen gaan, wordt vervolgd !

Bij de carrière de Rochefontaine kan men op hun website online individueel inschrijven en betalen. Daar hebben jullie alvast de mogelijkheid om individueel (maximum 4 personen) een duikje te reserveren. Ook bij La Croisette moet dit gebeuren via e-mail en betaling ter plaatse, alsook in Villers-Deux-Eglises. Telkens dus maximum 4 personen, 2 ploegen. Eventueel kunnen we onze Facebook pagina gebruiken om ons wat te organiseren.

Tot gauw !

Jullie BCD-Bestuur