BCD – Even voorstellen… onze materiaalmeesters!

We hebben het al een paar keer vermeld maar nu is het moment aangebroken om ‘officieel’ ons nieuwe team materiaalmeesters voorstellen.

Na het vertrek van Jaap en Bart moesten we  even opschalen en wordt Niko versterkt met Nico, Bruno, Geert en Claude.  Je kan bij hen terecht voor het ontlenen van duikmateriaal, technische vragen, kleine herstellingen, en ze zorgen ervoor onze flessen op tijd gekeurd worden, gevuld zijn en klaar liggen voor de trainingen beginnen.
Je kan ze persoonlijk contacteren of op een gemeenschappelijk e-mail adres materiaalmeesters@bcd-duikclub.be.

En we zijn net op tijd met onze nieuwe ploeg want na het faillissement van Globe Marine hebben we sowieso een pak meer werk om gevulde flessen in het zwembad te krijgen.

Ook interessant om te vermelden, al onze flessen – 8 lange, 12 korte en 1 nitrox – krijgen een opknapbeurt met een likje verf, nieuwe stickers en flesnetjes.  En we hebben ook onze 10 nieuwe 12-liter flessen en Mares ontspanners in gebruik genomen. Deze flessen zullen dan voornamelijk dienen om uit te lenen aan onze nieuwe leden.

Alle informatie vinden jullie ook terug op deze pagina op onze website Materiaalmeesters – BCD Duikclub (bcd-duikclub.be).

Nu onze nieuwe flessen in gebruik zijn, nog even de regels voor ontlenen herhalen:

• Het ontlenen is enkel bedoeld voor kandidaat 1* en 2* duikers, we gaan ervan uit eens 2* duiker je zelf over je materiaal beschikt. De aanvraag moet worden gedaan bij de materiaalmeester of de verantwoordelijke aan het onthaal, in de hal van het zwembad, voor het begin van de training van de kandidaten 1* en 2* duiker.
  • Het aangevraagde materiaal moet worden afgehaald bij de materiaalmeester, onmiddellijk na het einde van de training.
  • Het materiaal moet aan de materiaalmeester worden terugbezorgd tijdens de eerstvolgende training, voor de aanvang van de training van de kandidaten 1* en 2* duiker.
Het mag niet op eigen initiatief bij het andere materiaal worden teruggelegd.
  • Alle materiaal moet schoongemaakt zijn. Ontleende duikflessen moeten gevuld worden terugbezorgd). Trimvesten moeten lichtjes opgeblazen zijn. Eventuele problemen moeten worden gemeld zodat dit kan worden hersteld.

Meer informatie omtrent ontlenen materiaal kan je ook hier terugvinden: Intern Reglement – BCD Duikclub (bcd-duikclub.be).