BCD – Cursus GND – Gevorderde Nitrox-Duiker

Volgend jaar gaat er een cursus GND – Gevorderde Nitrox-Duiker van start bij Bravos.

Ben je geïnteresseerd ? Schrijf gerust in en hou mij en Filip Dedobbeleer (filip.dedobbeleer@gmail.be) in CC. Filip is expert ter zake en gaat ons begeleiden waar nodig. Heb je vragen, twijfel ook niet ons te contacteren.

De data van de verschillende lessen (telkens van 20h tot 22h30) zijn :

• Di 22/2/22 – GND – Les 1 – Reglementering & Fysica
  • Di 01/3/22 – GND – Les 2 – Geneeskunde
  • Do 10/3/22 – GND – Les 3 – Decompressietechnieken & Versnelde Decompressie
  • Di 15/3/22 – GND – Les 4 – Praktisch Duiken

En met een examen theorie op ma 28/3/22 van 19h tot 22h30.

De lessen hebben plaats in het Nelos Duikershuis, Brusselsesteenweg 313, 2800 Mechelen.

Wat is een Gevorderde Nitrox-Duiker?

De Gevorderde Nitrox-Duiker (GND) is iemand die een extra opleiding rond nitrox gevolgd heeft. Daardoor mag hij met eender welk mengsel duiken, terwijl de Basis-Nitrox-Duiker slechts met een beperkt aantal mengsels mag duiken.
Het grote voordeel dat de GND heeft, is dat hij mag gebruik maken van een decomengsel en zijn decostop daarmee beperkt kan inkorten.
De theoriecursus die je ook hier voor de kiezen krijgt, wordt afgesloten met een schriftelijk examen. Eén openwaterproef en twee duikleidingen met nitrox later mag je jezelf Gevorderde Nitrox-Duiker noemen.

Zie website Nelos voor verdere documentatie.

Hoe word je GND?

• Minimum 16 jaar zijn.
  • Minimum 2*Duiker zijn.
  • Minimum 100 duiken gedaan hebben.
  • BND zijn en minstens 10 nitroxduiken uitgevoerd hebben.
  • Medisch geschikt zijn.
  • Reglementair aangesloten zijn bij een NELOS-club.
  • Aangemeld in DIVES als kandidaat GND (via je club).

Hoe inschrijven ?
Voldoe je aan bovenstaande criteria? Stuur een mail met vermelding van :