BCD – Herneming clubactiviteiten

Hoera, hoera het is zo ver. We kunnen eindelijk terug naar het echte clubleven. De directie van het zwembad van Ganshoren heeft het licht op groen gezet voor het hernemen  van de zwembadtrainingen en de versoepeling van de maatregelen in Nederland laten ook de Oosterschelde duiken weer toe.

Op woensdag 02 juni hernemen we onze zwembadtraining in GANSHOREN !

Maar Corona is nog niet verdwenen en dus moet het hernemen van de activiteiten met de nodige voorzichtigheid gebeuren. Daarom zijn er ook nu weer enkele strikt te volgen regels van toepassing.

1) Het dragen van een mondmasker is verplicht bij het betreden van de infrastructuur tot op het ogenblik dat je in het water gaat, ook na de training moet het mondmasker zo snel mogelijk terug worden opgezet. Bewaar ook de social distance van 1,5m in de inkomhal, doucheruimte, kleedruimte als in de zwemhal !

2) De toegang tot het zwembad is pas toegelaten om 20u00 voor de kand 1* – 2* en de vrije training. De kand 3* – 4* en AI mogen het zwembad pas betreden om 21u00.

3) Enkel de individuele cabines mogen worden gebruikt. Kledij mag niet worden achtergelaten in de cabines maar moet worden meegenomen.

4) Het douchen na de training dient zo kort mogelijk te gebeuren en het gebruik van zeep/shampoo is daarom niet toegelaten (algemene regel in zwembaden).

5) De cafetaria is nog altijd gesloten en het zwembad moet na de training onmiddellijk worden verlaten.

6) Elk clublid die komt trainen moet geregistreerd worden en krijgt slechts toegang tot het zwembad en de training als hij volledig in orde is met zijn inschrijving (medisch attest, inschrijvingsformulier en betaling), de toegang is gratis.

7) Het gebruik van individuele ontsmettingsgel voor en na de training wordt sterk aangeraden.

Als we ons aan deze regels houden kunnen we op een veilige manier onze trainingen hernemen. Denk eraan dat de zwembaddirectie ons steeds zal kunnen controleren en mogelijks onze trainingen weer zal kunnen verbieden als zij vaststellen dat de regels niet worden nageleefd.

Ook het duiken in de Oosterschelde is weer mogelijk. De instructeurs en AI zullen zo snel mogelijk een duikkalender opstellen zodat naar onze aloude traditie er terug elk week een clubduik kan worden georganiseerd. Noteer alvast dat ook in juli en augustus een clubduik in Vodelée is voorzien. Ook de clubduiken op donderdagavond in De Nekker zijn intussen reeds hervat. De toegang tot het domein is opnieuw enkel mogelijk met de individuele badge die je kan aanvragen via het formulier (5 beurten of een jaarkaart) die jullie reeds zijn toegestuurd via een vorige mail.
Hou dus allemaal onze club-website in de gaten !

Clubleden die volledig in orde zijn met hun inschrijving en die materiaal van de club willen ontlenen voor de vakantiemaanden dienen deze te reserveren ten laatste op de training van woensdag 23 juni 2021. Zij kunnen dit materiaal dan afhalen op 30 juni 2021.