BCD – Clubduik TODI op 14 februari 2024

Zin in een warme zoetwaterduik, in helder water, omringd door honderden kleurrijke subtropische visjes?

We hebben voor jullie de ideale duikspot volledig afgehuurd: het indoor duikcentrum/aquarium TODI te Beringen. TODI is een uniek centrum met een aquarium van 10m diep en 36meter doorsnee. Het bevat 6.200.000L zoet water met een temp van 24-26°c.

De ideale plaats voor onze nieuwste Beverkes om in veilige omstandigheden hun eerste duik te doen. Deze geldt trouwens als een buitenwater duik!

De ideale gelegenheid voor onze geroutineerde Bevers om hun materiaal na de winterslaap terug uit de berging te halen of om jullie onderwater fototoestel terug te reanimeren.

Een duik met eigen materiaal kost bij TODI op een topuur € 39. Als je materiaal bij moet huren is dat al gauw € 54.  BCD biedt je de duik aan voor het prikje van € 30.

Heb je enthousiaste familieleden, vrienden of kennissen die niet duiken maar wel willen snorkelen? Dit kan ook. Ze staan echter wel in voor hun eigen veiligheid en betalen aan BCD € 15.  Een TODI duikpak kan worden geleend op voorwaarde dat die netjes terug op zijn plaats terecht komt na het snorkelen.

We zijn met TODI Brasserie (Foodmasters) overeen gekomen dat je na de duik nog kan eten van het putpatat (een combinatie van aardappel, prei, bloemkool en kaas) of pasta-buffet en dit voor € 16,50 pp. Dit is exclusief dranken.
Duikers die niet meer wensen te eten om 21:15 kunnen er ook nog terecht voor een drankje.
Drankrekeningen moeten rechtstreeks met de uitbater worden vereffend.

Betaling voor deze duik moet gebeuren via een storting op de rekening van Bevers Castors Diving, BE81 4245 5009 7124 met vermelding TODI 2024, je naam en gedetailleerd:

• aantal duikers (€ 30)
  • aantal snorkelaars (€ 15)
  • aantal pastabuffet (€ 16,50)
  • aantal putpatatbuffet (€ 16,50)

Praktische info:
Samenkomst be-Mine 1, 3582 Beringen om 18:45 in de inkomhall van het duikcentrum.

Briefing en ploegverdeling stipt om 19:00
Omkleden 19:30 > 19:45, duik 20:00 > 21:00
Putpatat of pastabuffet om 21:15-22:30

TODI levert voor deze duik een trimvest (BCD), geïntegreerd lood en een gevulde duikfles.
Wat breng je zelf mee:

• Je duikpak
  • Je ontspanners
  • Je duikcomputer (verplicht)
  • Je basismateriaal: duikbril, tuba, zwembadvinnen (geen buitenvinnen en geen botjes)
  • Eventueel je fototoestel

Je eigen materiaal moet worden op voorhand ontsmet in de hiervoor beschikbare spoelbakken.

Net zoals overal ter wereld en hoe verleidelijk het ook kan zijn – want TODI visjes zijn duikers heel gewoon en komen héééééél dichtbij – blijf je van ze af !!!

Wil je deelnemen aan deze unieke duik? Individueel inschrijven bij de duikverantwoordelijke Herman Hoornaert via dsv@bcd-duikclub.be, Whatsapp of SMS 0474 94 00 67.

Meld aub ook hoeveel putpatat buffet en hoeveel pastabuffet.
Doe dit aub voor woensdag 7 februari 2024 22:00, inclusief betaling.

Nog een belangrijk weetje: zorg dat je duikgerief kan rollen!

www.todi.be