Zwembadlessen hervatten op woensdag 2 september !

Goed nieuws ! De zwembadlessen kunnen hervatten vanaf woensdag 2 september !
De sportdienst van de gemeente Ganshoren heeft ons groen licht gegeven en zal ervoor zorgen de infrastructuur veilig is en alles ontsmet is voor ons.

Belangrijke richtlijnen

Vanzelfsprekend hervatten de lessen met de nodige maatregelen betreffende COVID-19 :
• Buiten de sportbeoefening moet een masker gedragen worden, het dragen van een mondmasker is trouwens verplicht in het Brussels gewest in alle openbare ruimtes, op straat, de parking… ;
• De fysieke afstand in alle gemeenschappelijke ruimtes moet worden gerespecteerd;
• Handdesinfectie is verplicht bij het betreden van het gebouw en voor en na het gebruik van de sanitaire voorzieningen, gel zal worden verstrekt;
• Als je denkt symptomen te hebben kom je natuurlijk beter niet maar raadpleeg je een dokter;
• Alle clubleden aanwezig worden geregistreerd en nadien word je verzocht zo snel mogelijk door te stromen naar de kleedhokjes;
• De individuele kleedhokjes zullen worden gebruikt (deze zijn ontsmet) en NIET de gemeenschappelijke kleedhokjes.

De opgelegde regels moeten natuurlijk strikt worden opgevolgd en we rekenen daarvoor op jullie gezond verstand !
Jullie bestuur zal voltallig aanwezig zijn om alles in goede en veilige banen te leiden.

Verder :
• Is het gebruik van eigen materiaal geen probleem;
• Wordt alle clubmateriaal door onze materiaalmeesters ontsmet voor en na gebruik;
• Wordt er geen materiaal uitgewisseld, geen mondstuk doorgegeven, de lesgevers maken er ons wel op attent wat kan en niet kan;
• Zou de cafetaria terug open zijn…

Ook leuk, het bestuur heeft beslist de zwembadlessen alvast gratis zijn voor alle BCD clubleden !

Personen die nog een CMAS kaartje moeten krijgen zullen die ook kunnen krijgen via Serge aan de ingang.

Uitgeleend duikmateriaal

Zoals afgesproken moet het uitgeleend duikmateriaal nu woensdag ook ontsmet terug worden meegebracht. Indien jullie verhinderd zijn woensdag, gelieve hiervan zeker de materiaalmeesters te verwittigen op e-mail adres materiaalmeester.bcdduikclub@gmail.com. Let er ook op de duikflessen gevuld moeten worden terug gebracht !

Een apart mailtje met de duikkalender voor het najaar 2020 volgt.

Ter herinnering, de lessen voor kandidaat 1D & 2D starten om 20h, de lessen kandidaat 3D & 4D/AI starten om 21h.

We kijker er naar uit jullie woensdag talrijk te verwelkomen !

Jullie bestuur